سرطان و انواع آن


سرطان و انواع آن
بیماری سرطان انواع زیادی دارد که هرکدام از آنها علائم مخصوص به خود دارد  که باید به محض دیدن آنها به پزشک بروید تا به موقع درمان شوید. درمان سرطان هر چقدر که زودتر باشد همانقدر نتیجه بهتری دارد.  دقت کنید که علامتهای بیماری سرطان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همچنین برخی علائم بین سرطان و بیماریهای معمولی دیگر مشترک هستند. در اینجا به طور مختصر علائم بعضی از انواع سرطان را بررسی می کنیم.
سرطان پستان
تغییرات پوستی از قبیل ورم و قرمزی در یک یا هر دو پستان، افزایش سایز پستانها یا تغییر شکل آنها، تغییرات در ظاهر نوک یکی از سینه‌ها یا هر دو سینه، درد کلی در یک بخش از سینه، برآمدگی درون سینه، سوزش یا خارش در سینه‌ها، تغییر رنگ سینه، پوسته پوسته شدن یا پولکی شدن نوک سینه یا ضخیم شدن پوست یا فرو رفتگی در پوست سینه، ترشحات خونی از نوک پستان
سرطان مثانه
وجود خون در ادرار، درد حین ادرار کردن و تکرر ادرار. در نظر داشته باشید که عفونت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، تومورهای خوش‌خیم و سنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مثانه نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با چنین علائمی ‌تظاهر پیدا کنند.
سرطان پروستات
سوزش یا درد حین ادرار کردن، مشکل در ادرار کردن یا سختی هنگام شروع و قطع ادرار، دفعات زیاد ادرار در طول شب، بی‌اختیاری ادرار، جریان یا سرعت کم ادرار، وجود خون در ادرار یا مایع منی، دشواری در نعوظ، انزال دردناک، تورم در ساق پاها یا منطقه لگن، بی حسی یا درد در ساق یا پنجه پا و درد در استخوان.
سرطان پوست
تغییرات در اندازه، شکل و رنگ خالهایی که از قبل وجود دارند، ایجاد خالهایی که از قبل نبوده اند و رشد می کنند، رشد غیر عادی پوست، ورم یا زخمی ‌که بهبود پیدا نمی‌کند، وجود توده کوچک، نرم و صیقلی یا توده سفت و قرمز در پوست، وجود توده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه خونریزی، لکه‌های پوستی یا نقاط مسطح قرمز، زبر، خشک یا پوسته‌دار همراه با خارش‌ یا برآمدگی.
سرطان خون
تورم غدد لنفاوی بدون درد، عفونت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مداوم، خستگی و ضعف، خونریزی و کبودی با کوچک‌ترین تحریک، خونریزی از لثه‌ها یا بینی، لکه‌های ارغوانی رنگ روی پوست، تب یا تعرق شبانه، تورم یا ناراحتی در شکم، کاهش وزن بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌دلیل، درد استخوان و مفاصل.
سرطان ریه
سرفه‌های مداوم یا مزمن شبیه به افراد سیگاری که ممکن است همراه با درد باشد، سرفه همراه با خون، سختی در تنفس، کاهش اشتها، احساس خستگی، درد در استخوان، تورم صورت، بازو یا گردن، سردرد، سرگیجه، ضعف و بی‌حالی، برآمدگی در گردن یا استخوان اطراف آن.
سرطان تیروئید
ایجاد توده، برآمدگی یا تورم در ناحیه گردن، درد گردن که معمولا از جلوی گردن شروع می‌شود و ممکن است تا گوش‌ها هم ادامه پیدا کند، تغییر در صدا و گرفتگی صدا، مشکلات تنفسی، سرفه‌های مزمن و مشکل در غذا خوردن.
سرطان کلیه
وجود خون در ادرار، توده‌ در پهلو یا شکم، درد در پهلو، کاهش وزن، تب، حس ضعف یا خستگی بیش از حد.
سرطان حلق و بینی
مشکل در تنفس، صحبت کردن یا شنیدن، ایجاد برآمدگی در بینی یا گردن، گلو درد، خونریزی یا ترشح از بینی، گوش درد یا شنیدن صدای وز وز، سردرد، انسداد بینی و احتقان سینوس.
با چکاپ سالیانه خیال خود را از بابت بیماری ها و سرطان ها راحت کنید
با چند آزمایش ساده می توانید از بیماری ها پیشگیری کنید
باز هم تکرار می کنیم که وجود علائم فوق به معنی وجود سرطان نیست زیرا بیماریهای دیگری هم علائم مشابه دارند اما در صورت وجود این علائم حتماً باید با آزمایشهای مناسب وجود سرطان و بدخیمی رد شود.
بعضی سرطانها با انجام آزمایشات غربالگری به راحتی در مراحل اولیه قابل تشخیص هستند. وبسایتهایی مانند سامانه "همراه سلامت" به شما کمک می کنند این سرطانها و بعضی بیماریهای مهم دیگر را به موقع تشخیص دهید.

منبع : دکتر سلام
بازنویسی توسط همراه سلامت


مطالب فوق توسط پزشکان و گروه علمی همراه سلامت بررسی و تایید شده است . همراه سلامت سامانه مراقبت شخصی برای تمام مردم ایران می باشد .

 

مطالب فوق توسط پزشکان و گروه علمی همراه سلامت بررسی و تایید شده است . همراه سلامت سامانه مراقبت شخصی برای تمام مردم ایران می باشد .
شما میتوانید با مراجعه به وبسایت "از متخصص بپرس" پرسش های خود را مطرح کنید یا نظریات و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید .

سرطان و انواع آن

همراه سلامت, همکار سلامت, پزشک آنلاین, بهترین پزشکان, نوزاد, تله مدیسین,سرطان



 

پیوندها

دانش همراه سلامت