دستکش رباتیک پوشیدنی

به تازگی یک سیستم رباتیک پوشیدنی به صورت دستکش با هدف کمک به این افراد طراحی شده است


بسیاری از افرادی که دچار ضایعه نخاعی، سکته مغزی، ضربه مغزی و بیماری ام اس هستند بخش قابل توجهی از توانایی حرکت در دست خود را از دست می دهند. این موضوع موجب می شود که این افراد مشکلات بسیار جدی در انجام کارهای روزمره خود پیدا کنند. به عنوان مثال انجام کارهای عادی و روزمره مانند پوشیدن پیراهن، استفاده از تلفن و یا جابجایی ظروف برای پخت و پز یا خوردن غذا برای این افراد بسیار سخت یا غیرممکن می شود.
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه هاروارد و موسسه Wyss (یکی از مراکز تحقیقاتی بسیار مهم مشترک بین دانشگاههای هاروارد و ام آی تی)، که توسط پروفسور لئوناردو کاپلو، رهبری می شود به تازگی یک سیستم رباتیک پوشیدنی به صورت دستکش با هدف کمک به این افراد طراحی کرده است. این دستکش روباتیک  کاملاً شبیه یک دستکش عادی است و از پارچه هایی ساخته شده است که دارای لایه های متعدد می باشد. بین این لایه ها هوای فشرده و محفظه های کوچک ویژه ای قرار دارد که می توانند تغییر شکل دهند. با تغییر شکل این لایه ها و محفظه ها دستکش برای انجام کارهای مختلف بیمار را همراهی می کند. نتیجه یک دستگاه هوشمند است که قادر می باشد برای انجام کارهای روزانه که با دست انجام می شود تا حد بسیار زیادی به این بیماران کمک کند.
نمونه نهایی این دستکش در یک تحقیق که روی تعدادی از افراد با ضایعه نخاعی گردنی انجام شده در تابستان 2018 معرفی شده است و انتظار می رود که در آینده نه چندان دور به بازار وارد شود. 

 

مطالب فوق توسط پزشکان و گروه علمی همراه سلامت بررسی و تایید شده است . همراه سلامت سامانه مراقبت شخصی برای تمام مردم ایران می باشد .
شما میتوانید با مراجعه به وبسایت "از متخصص بپرس" پرسش های خود را مطرح کنید یا نظریات و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید .

همراه سلامت, همکار سلامت, پزشک آنلاین, بهترین پزشکان, میگرن, تله مدیسین, TMS, تی ام اس,  تحریک مغناطیسی, سکته مغزی ,  ضایعه نخاعی , دستکش رباتیک 

دستکش رباتیک پوشیدنی

همراه سلامت, همکار سلامت, پزشک آنلاین, بهترین پزشکان, میگرن, تله مدیسین, TMS, تی ام اس, تحریک مغناطیسی, سکته مغزی , ضایعه نخاعی , دستکش رباتیک




پیوندها

دانش همراه سلامت