مزایای شگفت انگیز پیاده روی

داشتن فعالیت بدنی روزانه لازمه سلامتی افراد جامعه است . بخصوص پیاده روی که فواید بسیاری دارد. در این مقاله ما پنج مورد از مزایای قدم زدن و پیاده روی را ارائه می دهیم که ممکن است یاعث شگفتی و تعجب شما شود .



داشتن فعالیت بدنی روزانه لازمه سلامتی افراد جامعه است . بخصوص پیاده روی که فواید بسیاری دارد. در این مقاله ما پنج مورد از مزایای  قدم زدن و پیاده روی را ارائه می دهیم که ممکن است یاعث شگفتی و تعجب شما شود  .
1.    پیاده روی اثر ژن های چاقی را خنثی میکند
       محققان دانشگاه هاروارد 32 مورد از ژن های چاقی را در 1200 نفر مورد بررسی قرار دادند تا متوجه شوند که چقدر این ژن ها در افزایش چاقی یک فرد موثرند.
سپس در این تحقیق آنها متوجه شدند ،از میان شرکت کنندگان کسانی که حدود یک ساعت به طور روزانه پیاده روی سریع داشتند، اثرات ژن های چاقی به نصف کاهش یافته است.
2.    پیاده روی تمایل به مصرف شیرینی را کاهش می دهد
با توجه به دو تحقیق دیگر در دانشگاه اکستر محققان متوجه شده است که یک پیاده روی 15 دقیقه ای می تواند میل به خوردن شکلات (که خود یکی از عامل ها چاقی هست) را کم کند و حتی مقدار شکلاتی که بعضی از افراد در شرایط استرس زا میخورند را کمتر می کند. و آخرین تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی می تواند گرایش و مصرف انواع تنقلات شیرینی را کاهش دهد.

3.    پیاده روی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.
محققان در حال حاضر می دانند که هر نوع فعالیت بدنی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. نتیجه مطالعه ای در یکی از انجمن های سرطان آمریکا نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که در هفته 7 ساعت یا بیشتر پیاده روی داشتند 14 درصد کمتر از زنانی بوده است که کمتر از سه ساعت پیاده روی می کردند.
بنابرین پیاده روی برای خانم ها نه تنها از خطر ابتلا به سرطان سینه می کاهد بلکه از چاقی و عوارض آن نیز جلوگیری میکند.

4.    دردهای مفصلی را کاهش میدهد
مطالعات متعدد نشان داده است که پیاده روی موجب کاهش درد ناشی از آرتروز می شود و پیاده روی پنج تا شش مایل در هفته می تواند از ابتلا به آرتریت جلوگیری کند.
پیاده روی از مفاصل ها - به خصوص زانوها و باسن ها که بیشتر به بیماری استئوآرتریت یا ساییدگی مفصل مبتلا می شوند - با روغنکاری آنها و تقویت عضلات حمایت کننده ، محافظت می کند .

5.    پیاده روی باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی می شود.
پیاده روی می تواند در طول فصل سرما شما را از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند. مطالعه روی بیش از 1000 مرد و زن نشان داد که افرادی که حداقل 20 دقیقه در روز و پنج روز در هفته پیاده روی می کنند 43 درصد  کمتر نسبت به افراد دیگر که پیاده روی نداشتند مریض می شوند . و در صورت بیماری مدت آن کوتاه تر و علایم کمتری نسبت به افرادی دیگر داشتند .

 

مطالب فوق توسط پزشکان و گروه علمی همراه سلامت بررسی و تایید شده است . همراه سلامت سامانه مراقبت شخصی برای تمام مردم ایران می باشد .
شما میتوانید با مراجعه به وبسایت "از متخصص بپرس" پرسش های خود را مطرح کنید یا نظریات و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید
.

 

مزایای شگفت انگیز پیاده روی

همراه سلامت, همکار سلامت,دانش همراه سلامت, تکنولوژی پزشکی,تله مدیسین,پیاده روی, افزایش وزن, سلامت



 

پیوندها

دانش همراه سلامت