اختلال خواب و پارکینسون

آیا مشکلات خواب به بیماری پارکینسون مرتبط است؟ آیا ممکن است که برخی اختلالات خواب موجب ابتلا به پارکینسون شود؟



نوعی اختلال خواب افراد را در معرض خطر بسیار بالای پارکینسون قرار می دهد
تحقیقات مرتبط با اختلال در بخشی از خواب به نام "حرکت سریع چشم" (REM) اختلال خواب را با تشخیص و پیش بینی خطر ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط کرده است.
ولی سوال اینجاست این اختلال خواب چه مشخصه هایی دارد؟ و آیا وجود چنین اختلال خوابی میتواند راه خوبی برای پیش بینی خطر ابتلا به پارکینسون باشد؟
اطلاعات موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) نشان می دهد که هر سال حدودأ 50000 نفر در ایالات متحده به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند. بیماری پارکینسون یک بیماری عصبی است که بر عملکرد حرکتی یک فرد تاثیر می گذارد و موجب لرزش اندامها و کندی حرکات می گردد.
محققان هنوز دقیقا نمی دانند دلیل اصلی بیماری پارکینسون چیست، اما آنها عوامل متعددی را شناسایی کرده اند که می تواند فرد را برای ایجاد این بیماری مستعد کند. این عوامل عبارتند از  از سن، جنس، و برخی از عوامل ژنتیکی.
با این حال، یک تیم از محققان دانشگاه مک گیل در مونترال، کانادا به این نتیجه رسیدند که یک نوع خاص از اختلال خواب به نام اختلال خواب رم (RBD) - می تواند پیش بینی خوبی از خطر ابتلا به پاریکنسون ارائه دهد.
این مشکل خواب RBD نامیده می شود، زیرا در فاز REM (بخشی از خواب که همراه با حرکت سریع چشم می باشد و  بخش  عمیق خواب است) اتفاق می افتد و بدن فرد به طور کامل فلج می شود.
تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد مبتلا به RBD به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند، بنابراین تیم دانشگاه مک گیل تصمیم گرفت تا بررسی کند که آیا تشخیص RBD می تواند با دقت خطر ابتلا به پارکینسون را پیش بینی کند یا خیر.
به عنوان نویسنده اصلی، دکتر پوستوما و همکارانش توضیح می دهد که تشخیص این اختلال خواب پیش بینی کننده خوبی از پارکینسون است. این نتایج به متخصصان اجازه می دهد تا افرادی را در که معرض خطر هستند شناسایی کرده و درمان های آزمایشی خود را ارائه دهند و می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کرده یا آن را به تعویق بیاندازد.

 

مطالب فوق توسط پزشکان و گروه علمی همراه سلامت بررسی و تایید شده است . همراه سلامت سامانه مراقبت شخصی برای تمام مردم ایران می باشد .
شما میتوانید با مراجعه به وبسایت "از متخصص بپرس" پرسش های خود را مطرح کنید یا نظریات و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید
.

همراه سلامت, سلامت,دانش همراه سلامت, تکنولوژی پزشکی, پارکینسون, آلزایمر, تله مدیسین

 

اختلال خواب و پارکینسون

همراه سلامت, سلامت,دانش همراه سلامت, تکنولوژی پزشکی, پارکینسون, آلزایمر, تله مدیسین



 

پیوندها

دانش همراه سلامت